marți, 12 noiembrie 2013

Alexander

.  

 Alexandru, cunoscut ca și Alexandru cel Mare sau Alexandru Macedon a fost regele Macedoniei. Cuceririle sale l-au făcut stăpânul celui mai mare imperiu. Deși soarta sa a fost plină de glorie, la fel ca mulți alții a fost mânat de dorința sa de cucerire și de avuție care l-a distrus, atunci când putea avea totul.
Dorința aceasta de mai mult a fost singura care i-a adus moartea și nefericirea. Avea o armată considerabilă, plină cu eroi care își arătau loialitatea, dar ambiția sa a fost cea care, în final, a facut ca asta să nu conteze. Deși în toată dorința sa de a cuceri lumea existau și idealuri mărețe, cum ar fi acela de a elibera sclavii și de a elimina barierele culturale între civilizații, acestea au dat greș.
   Pentru cei care nu știu, Alexandru cel Mare a fost bisexual. Iubirea sa pentru prietenul său Hephaestion e cunoscută și relatată în multe cărți istorice. Totuși, asta nu l-a oprit să își ia încă vreo trei soții și alți amanți și amante.
 
 În fimul intitulat după numele său, film ce respectă detaliile vieții sale cât se poate de mult, nu am putut să nu îl consider un trădător în toată iubirea lui pentru oricine. Deși filmul nu avea ca temă iubirea, ci pur și simplu tema filmului era aceea de conducător. Un adevărat conducător, ce este drept. Dar tot m-am enervat de simplul fapt că Hephaestion, din punctual meu de vedere, îl iubea mai mult! îi dădea totul și îi acceptă totul. Au fost atâția oameni care l-au iubit si…degeaba.
Totuși am admirat la el faptul că nu dădea dovadă de tiranie sau cruzime cum alți conducători o făceau de cele mai multe ori.
 
 Evident, asta e doar părerea mea, nu e ca și cum totul s-ar fi întâmplat așa cu adevărat. Dar în film, deși se putea interpreta că iubirea lor e una pură ( cea dintre Hephaestion și Aelxander), ce trece dincolo de barierele atracției sexuale, tot m-am enervat și ofticat. Mi-ar fi plăcut mai multe scene tandre între ei ( oh, da, nu sunt deloc homofoba sau ceva de genul), mai ales știind că iubirea lor a fost adevărată ( oarecum, nu mă pot pronunța, e parerea mea).
 
 Filmul, din punctul meu de vedere, a fost bun. Mi-a plăcut de Alex ca și conducător și actorul a jucat bine, deși imaginea lui a fost oarecum...Plăpândă în unele momente, având în vedere că a fost un conducător atât de mare și puternic, m-aș fi așteptat la ceva mult mai... Masculin. Plus că în unele situații ar fi trebuit, zic eu, să fie ceva mai rău, mai dur...Totuși, era conducător.
 Am fost sincer îndurerată la moartea lui Hephaestion, nu mi-am putut abține lacrimile și l-am și înjurat puțin pe Alexander pentru simplul fapt că bolborosea pe acolo lucruri inutile. Da, ce pot să spun, la astfel de filme devin atât de subiectivă încât nu mă pot abține!
 
 Un alt personaj care mi-a plăcut oarecum, a fost soția lui Alexander. Oh, una dintre cele trei soți ( oare să menționez și amanții? ). Roxana, din ce am observat eu, chiar l-a iubit pe Alexander și deși la început nu l-a tolerat pe Hephaestion, între timp între cei doi s-a creat un fel de armistițiu, gen...Amândoi îl iubeau pe Alexander. Totuși, nu știu sigur dacă acest lucru a fost și cu adevărat în realitate...
 
 Că și poveste îmi place mult istoria lui Alexandru Macedon, din toate punctele de vedere, atât ca și conducător cât și ca iubit ^__^.    Cred că cel mai drag din tot filmul mi-a fost Hephaestion și nu neapărat că interpreta personajul "slab, rănit", ci din cauză că îl iubea pe Alexander sincer, suferea în tăcere pentru el și accepta totul. în ziua de azi, mi se pare imposibil să iubești fără să ceri nimic în schimb... Dacă nu imposibil, pe cale de dispariție cel putin.
 Filmul a fost regizat de Oliver Stone și actorii principali sunt : Colin Farrell Jared Loto, Angelina Jolie, Val Kilmer, Rosario Dawson, Anthony Hopkins.Filmul are o notă destul de mică pe IMDb de 5,5, dar sinceră să fiu, personal, mi-a plăcut destul de mult. Deși am o mulțime de lucruri care mă enervează la acest film acestea sunt din punct de vedere subiectivDurata filmului este de 175 minute. 

 Recomand acest film din toată inima!


2 comentarii:

  1. Nu am vazut filmul, nu prea ma omor dupa actori, de-aia. Colin Farrell este pentru mine un fel de Mel Gibson mai tanar, pe acelasi loc cu Nicholas Cage. Oricat de talentati ar fi, imi sunt de-a dreptul antipatici.
    Lucru care nu mi se intampla cand vine vorba de actrite, dar asta nu mai conteaza ^_^
    Daca luam in considerare conotatia istorica, reala, da, aici imi place. Mult. E pe subiectul meu! :))
    Imi place mult Hephaestion, poate pentru ca este mai mult decat un amant. Uneori ai nevoie de o sabie cu doua taisuri ca sa te propulsezi unde ti-ai propus. Si unele scopuri ti le propui doar pentru ca exista astfel de oameni in jurul tau. Lasand la o parte situatiile sociale. Cam asa as vedea relatia celor doi.
    Mi-ai adus aminte si de Ludovic al II-lea al Bavariei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu sincer nu prea am "relatii" cu actorii, nu stiu cine sunt si doar daca m-ar fi impresionat poate prea mult ( lucru improbabil) as fi cautat date despre ei sau altceva. Oricum, m-am uitat la film doar fiindca era vorba de Alexander.
    Asa e, Hephaestion e si preferatul meu, m-a uimit sacrificiul lui si daruirea lui, am fost coplesita de asta.

    Oh, eu despre Ludovic al II-lea al Bavariei nu stiu nimic, totusi, o sa ma interesez :)) M-ai intrigat.

    Kisses >:D< :*:*:*:*:*:*

    RăspundețiȘtergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *

Google+ Followers

Translate

Popular Posts